Učešće Pravosudne akademija na okruglom stolu „Modernizacija obuke i daljeg obrazovanja pravnika“
Centar za edukaciju sudija i tužilaca Federacije Bosne i Hercegovine je uz podršku Nemačke fondacije za međunarodnu pravnu saradnju (IRZ) organizovao je 30.maja 2024.godine u svojim prostorijama okrugli sto na temu „Morednizacija obuke i daljeg obrazovanja pravnika“.
Panelisti na okruglom stolu bili su Norbert Koster, bivši sudija Višeg pokrajinskog suda u Hamu, dr Stefan Purner, vođa projekata Nemačke fondacije za međunarodnu pravnu saradnju za područje Zapadnog Balkana, dr Robert Jović, sudija Apelacionog suda Brčko distrikta Bosne i Hercegovine, doc. dr Smajo Šabić, sudija Kantonalnog suda Bosne i Hercegovine i predsednik Upravnog odbora Centra za edukaciju sudija i tužilaca Bosne i Hercegovine.
Okrugli sto su otvorili Njegova ekselencija, dr Tomas Fišen, ambasador Nemačke u Bosni i Hercegovini, dr Arben Murtezić, direktor Centra za edukaciju sudija i tužilaca Feredacije Bosne i Hercegovine i dr Stefan Purner, vođa projekata Nemačke fondacije za međunarodnu pravnu saradnju za područje Zapadnog Balkana.
Okruglom stolu su prisustvoli i predstavnici Centra za edukaciju sudija i tužilaca Crne Gore i Pravosudne akademije Republike Severne Makedonije.
Pravosudnu akademiju Srbije predstavljala je Andrea Delibašić, savetnik u Odeljenju za istraživanje i unapređenje obrazovanja.
Okrugli sto bio je podeljen u dva glavna segmenta. Glavne teme prvog dela posvećenog kontinuiranom usavršavanju sudija i tužilaca bile su modernizacija programa obuka, upravljanje kvalitetom, evaluacijija i monitoring, digitalizacija programa obuka, razvoj didaktičkih kompetencija predavača, razvoj programa obuka treninga za trenere, finansijski i drugi izazovi i poteškoće. Drugi deo bio je posvećen uvođenju programa početne obuke i tranziciji iz Centara u Akademije zemalja u regionu.
Predstavnica Pravosudne akademije je u delu diskusije posvećene razmeni iskustava u radu Akademija i Centara ukratko predstavila proces izbora mentora i predavača, dizajniranja, implementacije, evaluacije i monitoringa programa obuka, kao i rada na razvoju njihovih veština, jačanju kapaciteta i senzibilizaciji za rad sa odraslima kao učesnicima u procesu učenja kako kroz program stalne tako i početne obuke. Takođe je predstavila program početne obuke i način realizacije. Osvrnula se na izazove u radu i upoznala ukratko prisutne sa strategijom digitalizacije procesa učenja i radom platforme za učenje na daljinu Pravosudne akademije.