Monitoring i evaluacija
Monitoring i evaluacija imaju veliku važnost u oblasti obrazovanja odraslih, ako se želi organizovati i pružiti adekvatna obuka koja odgovara potrebama korisnika, ispunjava sve zakonske uslove i uključuje najbolju postojeću praksu.
Pravosudna akademija sprovodi kontinuiranu evaluaciju i monitoring svih obrazovnih aktivnosti u cilju praćenja kvaliteta obuka i održavanja nivoa efikasnosti i efektivnosti obrazovnog rada.
Poces monitoringa obuhvata:
- Praćenje zakonodavnih aktivnosti na nacionalnom i međunarodnom nivou;
 - Monitoring sudske/tužilačke prakse;
 - Kontinuirani monitoring kvaliteta obrazovnih aktivnosti;
 - Monitoring kvaliteta rada predavača.
 - Kontinuiranu procenu potreba za obukama
 
Glavne oblasti evaluacije su:
- Obrazovne potrebe
 - Obrazovne aktivnosti/ kvalitet obuka i stručnog usavršavanja
 - Kvalitet rada predavača
 - Procena praktične primenljivosti sadržaja / mogućnost primene znanja
 
Instrumenti za evaluaciju koje Akademija koristi u svakodnevnom radu su:
- Standardizovani upitnici za procenu kvaliteta obrazovnih aktivnosti
 - Upitnik za procenu očekivanja od obuke
 - Upitnik za procenu zadovoljstva obukom
 - Procena srednjoročnih i dugoročnih efekata obuke
 - Ulazni i izlazni testovi
 - Izveštaji predavača i mentora
 - Upitnik za procenu kvaliteta početne obuke
 - Upitnik za procenu kvaliteta rada mentora
 - Monitoring izveštaji