Учешће Правосудне академија на округлом столу „Модернизација обуке и даљег образовања правника“
Центар за едукацију судија и тужилаца Федерације Босне и Херцеговине је уз подршку Немачке фондације за међународну правну сарадњу (IRZ) организовао је 30.маја 2024.године у својим просторијама округли сто на тему „Мореднизација обуке и даљег образовања правника“.
Панелисти на округлом столу били су Норберт Костер, бивши судија Вишег покрајинског суда у Хаму, др Стефан Пурнер, вођа пројеката Немачке фондације за међународну правну сарадњу за подручје Западног Балкана, др Роберт Јовић, судија Апелационог суда Брчко дистрикта Босне и Херцеговине, доц. др Смајо Шабић, судија Кантоналног суда Босне и Херцеговине и председник Управног одбора Центра за едукацију судија и тужилаца Босне и Херцеговине.
Округли сто су отворили Његова екселенција, др Томас Фишен, амбасадор Немачке у Босни и Херцеговини, др Арбен Муртезић, директор Центра за едукацију судија и тужилаца Фередације Босне и Херцеговине и др Стефан Пурнер, вођа пројеката Немачке фондације за међународну правну сарадњу за подручје Западног Балкана.
Округлом столу су присустволи и представници Центра за едукацију судија и тужилаца Црне Горе и Правосудне академије Републике Северне Македоније.
Правосудну академију Србије представљала је Андреа Делибашић, саветник у Одељењу за истраживање и унапређење образовања.
Округли сто био је подељен у два главна сегмента. Главне теме првог дела посвећеног континуираном усавршавању судија и тужилаца биле су модернизација програма обука, управљање квалитетом, евалуацијија и мониторинг, дигитализација програма обука, развој дидактичких компетенција предавача, развој програма обука тренинга за тренере, финансијски и други изазови и потешкоће. Други део био је посвећен увођењу програма почетне обуке и транзицији из Центара у Академије земаља у региону.
Представница Правосудне академије је у делу дискусије посвећене размени искустава у раду Академија и Центара укратко представила процес избора ментора и предавача, дизајнирања, имплементације, евалуације и мониторинга програма обука, као и рада на развоју њихових вештина, јачању капацитета и сензибилизацији за рад са одраслима као учесницима у процесу учења како кроз програм сталне тако и почетне обуке. Такође је представила програм почетне обуке и начин реализације. Осврнула се на изазове у раду и упознала укратко присутне са стратегијом дигитализације процеса учења и радом платформе за учење на даљину Правосудне академије.